سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه پیش از آزمودنِ [کسی] تسلیم اطمینان شود، خود را در معرض هلاکت و عاقبت رنج آلود، قرار داده است. [امام جواد علیه السلام]
چهارشنبه 86 آبان 16 , ساعت 2:12 صبح

به نام خالق برهانهای اصیل 

با عرض سلام... 

شهادت حضرت مولی الموحدین امام جعفر صادق (ع) رو خدمت بشریت تسلیت عرض میکنم !!

یک نکته ی جالب می دونستید علاوه بر حضرت امام حسین (ع) چه کسی دارای لقب " ابا عبدالله " هستش؟؟

حدستون درست بود ............... امام جعفر صادق(ع)

 اگر در طول تاریخ نگاه بکنید این دو امام بزرگوار (توضیح اضافات است که تشیع بین ائمه هدی فرقی قایل نیست و تنها برای نمود ظاهری آنها تفاوت قایل است) در سیر جامعه بشری (چه مذهبی و چه علمی و ..) نقطه ی عطف ایجاد کردند(شاید از این جهت هر دو دارای لقب اباعبد الله بودند)

 منظور از نقطه ی عطف چیه؟؟؟ منظورم اینه که بعد از دوران امام حسین (ع) و حضرت امام صادق(ع) مذهب اسلام حقیقی و تشیع به شدت احیا شد و اصل و اساس دین و هدف دین که پرورش عبودیت حقیقی و پویا بود رنگ سبز ، تازه و حقیقی به خودش گرفت. و شاید به همین خاطر لقب اباعبدلله یا پدر عبد خدا به این دو امام اختصاص یافته.. 

تو فتح کرده ای اینجا تمام عقل ها را

 

 خداوندا لعنت باد بر وهابی های بد تر از صهیونست هااا...!!!!

نظریه امام صادق(ع) در مورد حرکت ظاهری و درونی (اتمی و مولکولی)

 

او در مباحث درسی خود فرموده است : هرچه هست حرکت دارد و حتی جمادات هم دارای حرکت هستند گرچه چشم ما نبیند ولی نمی توان چیزی را یافت که بی حرکت باشد.

ایشان در 12.5 قرت قبل این حقیقت را بر زبان آورد که اگر لحظه ای حرکت متوقف گردد انسان می میرد.

به عنوان شاهد این امر حضرت در یکی از کلاسهاشون به یکی از شاگرداشون تاکید می کنند که خون در بدن انسان همواره حرکت می کنند که در ابتدا با تعجب حاضرین مباحثه مواجه می شوند

(همانطور که می دونید در قرن دو اخیر حرکت اتمهای درون ملکول و همچنین حرکت ارتعاشی مولکولها برای بشر مسجل شده است )

 

یه سوال ؟ حالا از کجا معلوم امام صادق(ع) اصلا به حرکت درون اجسام اشاره کرده باشند؟

جواب : یک روز امام صادق(ع) هنگام مناظره با فردی به نام ابو شاکر از او (که ابتدا منکر خدا بود) سوالی می پرسند که >>>

 

ای ابوشاکر آیا این سنگ روبرو را می بینی؟؟ تو این سنگ را جامد و بی حرکت می بینی چون چشم تو حرکت آن را نمی بیند و هر کس به تو بگوید در این سنگ حرکاتی وجود دارد که حرکت ما که در اینجا هستیم در قبال آن همچون سکون است ( اشاره به حرکت الکترونی و مولکولی به همراه تاکید بر سرعت بالای آنها ) نمی پذیری و خیال میکنی افسانه سرایی می کند غافل از اینکه این حرف نشان از نادانی تو  دارد و شاید روزی برسد که بر اثر توسعه ی دانایی مردم بتوانند حرکت درون سنگ را مشاهده نمایند.

نکته : در حدود سال 1971 تا 1973 در مجله ی ساینس امریکا برای اولین بار این مطلب به عنوان سر تیتر چاپ شد :

دانشمندان توانسته اند برای اولین بار با  عکس برداری بوسیله ی اشعه لیزر حرک حرکت مولکولها را بطور واضح ببینند و اتمهای هر مولکول را بطور مفروض مشاهده کنند .

در ادامه می فرمایند : تو می دانی همین سنگ امکان دارد از آن سوی جهان آمده باشد؟؟ زیرا قسمت های مختلف زمین پیوسته حرکت می کنند و حرکت آنها باطنی ست به چشم ما نمی رسد  و البته با عقل م یتوان فهمید همه چیز پیوسته حرکت می کند.

باز هم نکته ی بسیار جالب :

این سخن امام صادق(ع) یک حقیقت علمیه ثابت شده ی امروزیست که زمین پیوسته حرکت می کند و مثلا ذکر شده است سرعت حرکت قاره های آفریقا و امریکا حدود سالی 20 سانتی متر به سمت غرب و قاره ی آسیا 20 سانتی متر به شرق است درنتیجه حدود 35 تا 40 میلیون سال دیگر به هم می رسند.

باز هم این امر نکته ی بسیار عجیبی می تونه باشه برای افرادی که قائل به علم امامت و علم لدنی برای حضرت نیستند که می گن :

 امکان نداره فردی ولو هرچقدر باهوش با وسایل اون زمان و عقب ماندگی جامعه ی عرب قبل از آن به تنهایی 1200 سال از برترین های بشریت جلو باشه !!!

 

به نظرتون عدم قبول این واقعیت توسط اون افراد چه دلیلی می تونه داشته باشه؟؟؟

 

گذشته از همه ی این مطالب چیزی که خیلی برای بنده عجیبه اینه که چطور امکان داره امام صادق(ع) دارای 4000 شاگرد از نقاط مختلف بوده باشند و روزانه تعداد زیادیشون به کلاس درس ایشون برند اما دو مورد زیر با این تفاسیر رخ بده >>>

 

1)  در مدت آخر عمرشون اکثر شبهای هفته خلیفه ی وقت لعنت الله علیه  ماموری رو می فرستاد که ایشون رو به دربار  ببره نمونش فردی بود به نام ابن ربیع(لعنت الله علیه) که فرد بد دهنی بود و با بی احترامی وارد خانه ی حضرت می شد و ایشان رو می برد ولی کسی نبود از حضرت دفاع کنه.......

 

 

2)  با اینکه حقانیتشون با تمامی تفاسیر شناخته شده بود اما وقتی یکی از شیعیانشون مراجعه می کنند به ایشان و ازشون میخواهند که اقدام به قیام کنند ایشان به دلیل عدم یار کافی از این امر سرباز می زنند

 

این مورد دوم بنده رو یاد دو امر می ندازه  :

1)     قیام امام حسین (ع) با 72 نفر

2)     عدم قیام امام زمان(عج) و شباهت با دوران امام صادق (ع)

 

خب این هم گوشه ای از غربتی که حضرت امام صادق(ع) داشتند.

 

یا امام صادق(ع) >>>>

 

تو فتح کرده ای اینجا تمام عقلها را

یا زهرا

  

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پارسی بلاگ جان بای بای
شاید آخرین
مدتی که نبودم و عناوینی بی ربط بهم که مشغله های تحلیلی فکرم بودن
امام صادق (ع) و شعری از برای او
[عناوین آرشیوشده]