سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز قیامت سه تن شفاعت می کنند : پیامبران، سپس دانشمندان و پس از آن شهیدان . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
پنج شنبه 87 بهمن 10 , ساعت 3:3 صبح

به نام خالق برهانهای اصیل
...ناگهان قلب حرم وا شد و یک مرد جوان
مثل تیری که رها می شود از دست کمان
خسته از ماندن و آماده رفتن شده بود
بعد یک عمر رها از قفس تن شده بود


کاشکی خدا هم یه سایت داشت ! خودش آپ دیتش می کرد! مثلا دومینش هم این بود! خدا دات کام !
شایدم داره! حالا بگذریم خب ....
1-مدتی نبودیم ! سخت بود ننوشتن های ممتد ! از این که بگذریم ننوشتن را بیشتر می پسندم تا نوشتنی بی هدف از این حیث که فقط نوشته باشم که بهم بگویند " آقای بلاگر "
2-مشکلات زیاده و تحملها هم کم و زیاد ! اندوخته های زیادی کسب کردم ! جاهای زیادی از این مدت نبودنم رو باختم و جاهای زیادیش رو بردم ! الان می پرسید که ببخشید مگه زندگی قماره؟؟؟
-وایسید ببینم ! امممممممممممم.....(یه ربع این واج "م" ادامه داشت تا اینکه دیدیم خیلی خز شد تمومش نکنیم)
-نه قمار نیست !!!
به نظرم می شه یه طوری زندگی کرد که " میزان باختت به صفر میل کنه " و ه مینطورم می شه یه طوری زندگی کرد که میزان بردت به صفر میل کنه! اگه گفتی چطوری؟ (اصراری ندارم ولی خواستید می تونید تو کامنت نظرتون رو بگید)
3- کلا خیلی بد بختیم ! هر کسی فقط کار خودش رو می کنه ! هیچ فکری نمی کنه ! از مقام سیاسی گرفته تا مقام فرهنگی ! انگار نه انگار که......(ببخشید سانسوری بود)
تا وقتی سیستماتیک عمل نکنیم هیچ پیشرفتی نمی کنیم!!!!
راستش خسته شدم از انرژی زیاد و اثر بخشیه کم! در صورتی که می بینم اونی که بدی رو رواج می ده چقدر شیوه ی عملکردنش حرفه ایه!!!
4- 3 ساله دارم فکر می کنم (البته نه حالا که دارم می بینم 1 ساله ) که حوزه علمیه باید کمی اصلاحات ساختاری و کارکردی داشته باشه!!! به نظرم اینطوری موفقیتی یافت می نشود!
5- دانشگاه که دیگه هیچی ! جز یکی دوتا !
6- به نظرم حوزه سنت گرا و دانشگاه ترجمه گراست!!! و جفتشون دارن در کارکردشون دچار اشتبتاه بزرگی می شن! (عمدا اشتباه رو با یه " ت " اضافی نوشتم که یه غلط پیدا کنی بعد خیال کنی حالم و گرفتی بعد بیایی خودت ضایع بشی )
7- " غزه " علیه السلام !!! کسی حق نداره بگه بالا چشمش ابروهه !! (خب چون نه چشم داره نه ابرو)
کربلا ی امروز هم شد غزه ! هر جا که کشت و مرد ( به قول سیروس املشی تو سریال سه در  چاهار) باشه که نمی شه کربلا که !!! می شه ؟ نه ! به جون شمااااا!
-الان با خودت می گی برو بابا این یارو از این تند رو هاس که قیچی به ریشش نخورده ! (باریکلا راست گفتی اخه من صورتم رو با ریش تراشه ..... می تراشم)گیر ندید کالای خارجی بود ننوشتم !
-کربلا چرا شد کربلا؟؟ کربلا همون غزه نیست ولی غزه همون کربلاست ! یعنی کربلا یه مجموعه ی بزرگیه که دارای ابعاد بسیار زیادیه و شاید خیلی از وقایع دنیا دارای قسمتی از وجوهه پنهان یا پیدا ی کربلا باشن ! که می شن زیر مجموعه ای جریان کربلا!!
باریکلا گرفتی چی شد! من اعتقاد ندارم کربلا رو بگیم " واقعه ی کربلا " برای همین بهش می گم " جریان کربلا " ....
کربلا خروجی یه جریانی بود که بعد از اون هم ادامه داشت و یک واقعه ی تصادفی نبود !!!
اگر چهارتا متخصص تئوری احتمالات بودن که کمی هم عاقل بودن می تونستن پیش بینی کنن از زمان صدر اسلام که چنین واقعه ای توسط چنین جریان اتفاق خواهد افتاد!
ولی یکی از مهمترین دلایلی که کربلا رو متمایز میکنه از وقایعه دیگه
1- وجوه پنهانه اونه که باید با فکر و استنتاج به اون رسید
2- مدیریت امام حسین(ع) که به نظرم باید روش بیشتر فکر بشه !
و اما غزه هم یک خروجیه روند جدایی از "غدیر " بعدا فکر میکنیم در موردش!
8- می دونستی همین کشور دوست و همسایه و رفیق و برادر و داداش و پدر و مادر و ....(یه مشت نسبت سببی دیگه) یه شهر یا قسمتی داره که بهش می گن " پاراچنار" ؟؟؟؟؟
نه دیگه نمی دونستی الکی کلاس نذار ! ( به جون سیبیلای ناصر الدین شاه خودمم نمی دونستم )
خب اها رفتیم تو نخ ریش و سیبیل قجری ... داشتم می گفتم !
-پاراچنار یه منطقه شیعه نشینه تو پاکستان !
-الان شده مرکز شیعه کشی جهانی !
-اونقدر خطرناکه که خبرنگارا هم دل و جیگر رفتن بهش رو ندارن ! (یعنی یافت می نشود )
-وهابی ها در پاراچنار نسل کشی میکنن اون شیعه ها رو!  و هیچ کجای دنیا هم مخابره نمی شه!!!  حتی ایران !!!
-می دونی چطوری؟ سرچ کن توی گوگل شاید به یه سری تصاویر ازش برسی !
-پاها رو قطع می کنند ! دست ها رو هم ! انگشتها رو هم ! و سر ها رو هم !!! برروی طاقچه !!! دیدم عکسی که در آن ردیف پاهایی بود قطع شده ! دست هایی آنطرف تر ! و سرهایی که بالای آنها افتاده بود !! ببخشید ولی می شود از محل انقطاع مفصلهای زانوی پاها تشخیص داد قطر استخوانهای آنها را ....و می شود دید زخمی که خورد شیعه از ....

و ما بد بخت خواهیم ماند اگر نخواهیم خوشبخت شویم
و خوشبختی زیباست اگر به زیبایی ها و رویای خود در آن نگاه کنی !! سختی هایی دارد !! البته برای ما...سختی هایش وقتی کم می شود و وقتی اثر بخشیش بیشتر که بدانی باید " تیم ورکینگ " را رواج دهی و بتوانی آن گونه عمل کنی !!!
آن سوی لنگه ی اب های دنیا ....عده ای از تکنولوژی استفاده می کنند .... از هر حیث از من و تو قو یترند!! (البته برای اینکه قافیه حفظ شه گفتم  من و تو وگرنه من که تو رو نمی شناسم ، راستی شما؟؟) برای مقابله باید عقل داشت و باهوش بود!!! هوش دیگر ذاتی نیست !
و فعلا دیگر هیچ!!

پی نوشته بی ربط( خب نخون )
همیشه این آیه توجهم رو جلب می کرد و واقعا لذت می بردم ...حتی بگم از ایه های توصیفیه بهشت هم اینقدر لذت نمی برم باور کن !
"کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذولجلال و الاکرام "
حیفه ترجمش کنم (قرآنم دم دستم نیست ) ولی بخونش! همینطوری ببین چچه حسی بهت دست می ده! چون ترجمش فیلتر می کنه یه سری نیروهای لفظی رو !
اینم یه گفتگو با خدا دعایم کنید.....
"و خدایا ببخش مرا از لحظاتی که برایم غیر از تو نمایان تر بودند و زیاد کن برایم زمانهایی را که به تو  افتخار می کردم و ولایت معصومین برایم گره گشای عقلانی و ترمیم کننده ی عاطفی بود و قرار ده برایم استفاده ی کاربردی صحیح از دینی که به حق برایم نعمتی بزرگ است در ساز و کار های پیچیده ی امروزه روز!
و خدایا کوه را آفریدی ، بچه بودم می گفتم " فتبارک الله احسن الخالقین " گویی منتظر بودی ..هر بار سفیدی برفهای کوه های بزرگت برایم زیبا بود اما...اما خواندم ، از او! فقط چند خط در کتابها ، فکر کردم در موردش ! با چشمانی رو به نقطه ای دور از بالای پنجره ی اتاقم طبقه ی بالای فلان ! دوباره آمدم روی کلمات و گفتم ...آها ...فتبارک الله احسن الخاقین ....و او همان علی ع بود .... و او همان علی ع بود و وجوه مبارکه ی دیگرش در اعصار دیگری از چند دهه ی تاریخ زمانی خاص وآن وجوه هم همان بودند که خودت یافتی !
یا علی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

پارسی بلاگ جان بای بای
شاید آخرین
مدتی که نبودم و عناوینی بی ربط بهم که مشغله های تحلیلی فکرم بودن
امام صادق (ع) و شعری از برای او
[عناوین آرشیوشده]