سلام محمد رضا جان
عالي بود واقعا عالي بود
من به اين مسئله واقف بودم ولي واقعا توان اينو كه در چنين قالبي بيانش كنم نداشتم .
جدي و بدون رودربايسي ميگم.
فقط در مثالي كه زديد (سلام و احترام)بايد بگم كه ما چون قائل به حسن و قبح عقلي هستيم ضرورت احترام به ديگران رو عقلي ميدونيم نه شرعي( به خلاف اشاعره)پس شامل اصول شرعي نميشه اگرچه شرع اسلام اون رو تاييد ميكنه ولي عقل قبل از شرع به اون فتوا داده و برا همين مخالفان ميتونند اشكال كنند كه اصول عقلي هميشه پايدارهستند و با گذشت زمان تغيير نميكنند.
و احترام به ديگران هم حكم عقليه.
البته اشكال من فقط به مثال شماست و متنتان واقعا آخرشه
راستي در مورد عدالت صحابه مطلبي نوشتم خوشحال ميشم نظرت رو بدونم چون نظرهاي ارزشمندي داري
يا علي و خدانگهدار