mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3   4   5    >>    >
 

ادامه جواب به انجل....

هزاره ي سوم يعني زمان " دسکولاريزم " يعني بازگشت به دين....

امار بدم خدمتتون از حرکت جهاني به سمت دين/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون تحقيق کردم در اين مورد.!!! تا دو سال قبله امارم!!!

اين حرکته انسان امروزيه !!!!!
البته عصر جاهليت و ماترياليزم هنوز هم ادمه داره!!!

ادامه جواب به انجل....

در جواب به شما.....ببخشيد ابوعلي سينا بيشتر شما رو زير سوال مي بره...چون قدرت به کار گيري چشمتون رو در خوندن مطالب همگويي نداريد!!!

اصلا خونديد من چي مي گم؟؟؟؟

در باب عقل و درک...

بهتون گفتم مي تونيد رجوع کنيد به پستي که زدم " در باب نگرش سيستمي و حقيقت ائمه " .....

ايه هاي مکي و مدني رو فرموديد......فکر نمي کردم ساده نگريتون به اين حد باشه که متوجه نشديد >>>>در ابتداي دعوت براي تغيير فرهنگي که ايجاد شد بشارت و بعد انذار هدف بود...که هر دوش واقعيته!!!!

ادامه جواب به انجل....

بله دقيقا بهتون دارم مي گم.....اين مشکل از عدم توانايي شما در درک صحبت طرف مقابله.....!!!!

ضمنا چقدر شبيه بعضي از " برادراي امريکايي استدلال ميکنيد" ....خب بگذريم...!! گفتم که پلوراليزم علمي در اسلام کاملا پذيرفته شدس......

"شک کردن در وجود خدا هم حتي مشکلي نداره " >>> ولي ولي چون اونقدر اين امر حقيقتش واضحه(جز افرادي که ....) اين شک اگر تبديل بشه به تبليغ فکري و روش مانور داده بشه و از حالت شخصي براي رسيدن به هدف منحرف بشه جرمه!!!!!
اينها يه ذره فرق داره >>البته اگر فرد قايل به فکر باشه!!!!

بسم الله

در جواب انجل و نوازندگان...!!!

در مورد ابو علي سينا !!!! واقعا خنده دار بود حرفتون که برداشت کرديد از اون نوشته ها ابوعلي سينا کافر بوده...در صورت صحت حرف خنده دار جنابعالي بايد بگم چقدر بد بخته کسي که براي مقبوليتش عقيدش رو معکوس کنه....اما اون کسي که اون جملات گهر بار ازش نقل شد خودش شخصا فردي بوده هم عقيده ي جنابعالي......

اما بنده نه از زبون " شيعه ها " بلکه از زبان استادهاي دانشگاه هاي اروپايي که کتاباي ابوعلي سينا رو تدريس مي کردند در دوره هاشون مي گم که اونها ذکر کردند او مقيد به دين بود...!!!!!

شايد شراب فايده ي اندکي داشته باشه ...اما ضررش بيشتره...

رجوع کنيد به " 9 ماده ي خطر ناک که انگلستان 3 ماه قبل اعلام کرد "

توجه کن! بي غرضانه البته
خدا در مکه(وقتي محمد قدرتي نداشت)

اسلام آوردن اجباري نيست..راه از بي راه مشخص شده هرکس منکر طاغوت (بتها) بشود و به خدا روي آورد به تکيه گاهي محکم و استوار رسيده است(بقره)

خدا در مدينه( وقتي محمد صاحب قدرت سياسي شد)

سوره توبه آيه 29: بکشيد کساني را که به روز بازپسين ايمان نمي آورند!!
سوره توبه آيه 73: اي پيامبر با کافران و مشرکان جهاد کن و برآنها شدت به خرج ده جاي آنها دوزخ است!!!
سوره توبه آيه123: گروه مومنان بکشيد گروه کافران را(هرکس نزديکتر و بيشتر در دسترس است!!!!!!)آنان بايد سختگيري و عدم گذشت و ملايمت را در شما احساس کنند!!!!

...MNNM...

حالا بازم گوش کن!

زماني که محمد نيازمند کمک اهل کتاب براي دعوت و تشکيل حکومت بود:!!!!!!!

سوره عنکبوت آيه 46: با اهل کتاب جز آنهايي که از جاده انصاف بدورند بطرز خوب و با زبان منطق مجادله کنيد و به آنها بگوويد ما به آنچه بر ما و شما نازل شده است ايمان داريم.خداي ما و شما يکيست!

سوره آل عمران آيه 20: به اهل کتاب و همچنين اعراب مشرک بگو اسلام مي آوريد؟اگر مسلمان شدند پس رستگارند و اگر از دعوت روي گرداندند کاري به آنها نداشته باش.وظيفه تو ابلاغ اوامر الهي است!!

سوره بقره آيه 62: بر مومنان يهود و ترسايان و صائبين که به روز خدا و روز واپسين ايمان دارند و کار نيکو کنند بيمي و اندوهي نيست!!!

زماني که حکومت اسلامي تشکيل شد و به اهل کتاب مثل مزاحم نگاه مي شد!!!

سوره توبه آيه 29: بکشيد کساني را که به روز بازپسين ايمان نمي آورند و حرام خدا و پيغمبرش را حرام نمي دانند و همچنين آن دسته از اهل کتاب را که به دين حق يعني اسلام ايمان نياورده اند مگر اينکه متعهد شوند با خواري و فروتني!!!! به دست خود جزيه دهند!

منصفانه قضاوت کن...من منصفانه قضاوت کردم و بعد پيش خودم گفتم عجب خداي دودوزه بازي!
تو هر عقيده اي داشته باشي براي من محترم و عزيزي چون يه انساني....تو رو به خداوند عاشق و زيبا مي سپارم...

...MNNM...

براي رد حرف شما در مورد ابو علي سينا تنها به يکي از دست نوشته هاي او که نقل به مضمون آن در کتاب خيام و آن دروغ دلاويز نوشته ي دکتر هوشنگ معين زاده استناد مي کنم:
ابوعلي سينا ملقب به شيخ الرييس: براي عامه مردم قبول دعوت به خير و عدالت دشوار و خلاف طبع و غريزه آنهاست لذا دعوت اينگونه انسانها جز به قهر و ترس انجام نمي گيرد. در نتيجه گروهي که خود را انبيا مي نامند که خود جزئي از اين انسانها هستند احوال نيکوکاران و بدکاران را در روز بازپسين و در قالب بهشت و جهنم بيان مي کنند.اگر ثواب و عقاب حقيقي که درکشان از فهم انسانهاي عادي دور است به طور محسوس مجسم نشده بود عامه مردم راغب به خير و متنفر از بد نمي شدند بنابراين حکمت و سياست شرع اقتضا مي کند که وجود معاد و حساب و ثواب و عقاب ضروري باشد زيرا سعادت حقيقي و لذت روحاني نزد توده ي مردم بي معناست و در عقول آنها از عالم روحاني مفهومي وجود ندارد.يقينا کساني که مدد الهي و عقول آسماني بر ايشان نازل شده به وساطت رسول و تبليغ پيامبر نيازمند نيستند..

در نوروزنامه صفحه ي 60 61 و 70 سخنان ابوعلي سينا و زکرياي رازي در مدح شراب و فوايد آن براي بدن آمده است که به علت همين نوشته ها و نظرات اين دانشمند بزرگ به دست همين مسلمانهايي که ابو علي را مظهر فرهنگ اسلامي!!!! مي دانند به زندان افتاد و آخر عمر خود را در تبعيد سپري کرد...
خيام عاشق و مريد ابوعلي سينا بود و در فلسفه تابع نظرات ابوعلي بود...با يک رباعي از خيام فلسفه وي رو براتون آشکار مي کنم :

در صومعه و مدرسه و دير و کنشت
ترسنده ز دوزخند و جوياي بهشت
آن کس که ز اسرار خدا با خبر است
زين تخم در اندرون خود هيچ نکشت!

در عصري که ايران پر از خشکه مقدسهاي بي مغز و بي سواد نادان بود که منتظر بودند خدا پنجشنبه ها سوار بر الاغ از آسمان هفتم بر بامشان فرود آيد مردي بزرگ چون ابوعلي سينا از آزاد انديشي و تعقل سخن گفت و واي بر ما در چنين عصري که از اعماق زمين تا اوج کهکنشانها را درنورديده ايم صحبت از خرافاتي با قدمت 1400 سال مي کنيم. و اين مرد بزرگوار را هم با خود به زير مي کشيم.آيا ما فرزندان به حق ابوعلي سينا هستيم؟!

...MNNM...

راستگويي و انجام عمل صحيح در راستاي خدا محوري؟!!!!!!!!!!
فکر کنم ابوعلي سينا به بهترين وجه شما رو توصيف کرد...انسانهاي عامي که قدرت تشخيص خوبي از بدي رو ندارند!
من واقعا از حرف شما تا دقايقي طولاني مي خنديدم و باورم نميشد از اين حرفتون!
جالبه تنها مکتبي که بحث علمي و اعتقادي در اون آزاده اسلامه!!!!!!!!!!!
تو رو خدا اين حرفا رو به من نزنيد...اگه نمي دونيد بدونيد که قرآن تنها کتابيه که شک کردن توش حرامه...شما حق بازگشت نداريد.مسلمون به دنيا ميايد و اگر مرتد شيد خونتون حلاله...آيات قرآني تاييديه براي اثبات حرفهاي من
شما مي تونيد بحث کنيد ولي نه از اشکالات و تناقضات...اين آيه ي لااکراه في الدين واقعا اضافيه!در ضمن نهايت بي سوادي وقتيه که حرفهايي که متضاد عقايديه که بهتون خوروندنو بگيد تحريف! حديثي خدمتتون عرض کردم از امام صادق از منبع معتبر اصول کافي!
جوابي نداديد؟اونم تحريفه..الان ميايد به من مي گيد نه تفسير حديث يه چيز ديگه ميشه! خودتونو گول نزنيد...حديث معتبر که از اونيکه نوشتم علمي تره!!!!!!!!!!! زياد دارم..بخوايد بازم برات مي نويسم.

...MNNM...

منظور من از مجاز بودن 4 زنو نفهميديد! منظورم نفس اين عمل بود مي فهميد؟
اين با اصل انسانيت متضاده حالا در هر شرايطي و هر شروطي..در مورد مجازات هم بگم چطور خداي سوره هاي مکي خداي زيباييها و گذشتهاست؟ ولي وقتي حکومت اسلامي تشکيل شد آيات بي رحمانه اي رو از پروردگار مي بينيم؟ چون کشته پس بکش! يعني قصاص تو دنياي امروز هيچ جايي نداره برادر عزيز...مجازات با آدم کشي متفاوته...شما اگه يه کم روانشناسي خوونده باشيد مي فهميد چرا اعدام تو بيشتر جاهاي دنيا ممنوع و خارج از حقوق بشره...تا حالا مادري رو ديديد که به فرزندش دستور قتل فرزند ديگرشو بده؟حالا مادر مهربان کجا و خداي مهربان کجا!

...MNNM...

حالا يه چيز ديگه! عجب خداي باحالي داريد شما! که نونو به نرخ روز مي خوره!
يه حرفي مي زنه و بعد مي زنه زير حرفش و شما هم اسمشو گذاشتيد ناسخ و منسوخ! و چقدرم باهاش حال مي کنيد...مثلا خدا نمي دونسته بعدا چه اتفاقي ميفته که از اول حرف آخرشو بزنه؟! شايد بگيد حتما شرايط اون زمان ايجاب مي کرده
که منم مي گم قرآني که ادعا مي کنه متعلق به تمام اعصار و زمانهاست بايد حرفهايي بزنه که به تمام عصرها مربوط باشه.
يکي مثل من از خووندن آيات ناسخ و منسوخ مي مونه که چي کار کنه بالاخره؟
اينکارو بکنه يا اونيکيو؟اگه اونيکيو بکنه پس اينيکي به چه دردم مي خوره؟

...MNNM...

سلام

آيا شما معتقديد كه ائمه (ع) و همچنين پيامبر علم غيب و همچنين پيشگوئي داشته اند ؟ اگه جوابتون مثبته ميشه آيه اي از قرآن رو كه اين امر رو تائيد مي كنه بگيد ؟

سلام اقا ..

حالتون چطوره؟ خوبي اقا؟

كم پيدايي عزيزم! رفتي حاجي حاجي مكه ؟؟/

اي ناقلا !!

بيا .. دلمون برات تنگ شده عزيزم

ادامه جواب به انجل و نوازندگان

راستي فرموديد مسيح گفته بزار بزنن تو گوش ديگت...ببخشيد اين حرف دقيقا حرفيه که تحريف کردند...اصلا چقدر از تحريف مسيحيت اطلاع داريد؟؟؟؟

اسلام يعني دين واقعيت ها براي رسيدن به حقيقت ها...ببخشيد ما در دنيا فقط لبخند مي بينيم؟؟؟؟

اسلام به گفته ي اميرالمومنين(ع) مي فرمايد که بخشش از بزرگترين اعماله و لي نه در وقتي که در مقابله زور قرار مي گيري وقتي از موضع قدرت وارد مي شي....بر ضيف تر از خودت ببخش..!!!!! ببخشيد يادتون رفته رفتار اميرالمومنين(ع) رو با قاتلش ابن ملجم؟؟؟؟

ضمنا خدا از حق خودش به راحتي مي گذره....خدا فرموده که اثر خوبي ده برابر بديه...با توجه به جميع موارد اصلا اين برداشت و نمي شه کرد که خدا حس انتقام جويي داره...

پيشاپيش از بذل توجهتون سپاسگذارم.....

ضمنا اميرالمومنين (ع) زيباست چه وقتي مي خندد و چه وقتي غضبناک است......!!!!! که تماما عقل بود و فناي در محور اصيلي به نام خدا!!!!

يا علي

ادامه جواب به انجل و نوازندگان

اسلام هم مي اد ميگه عقل رسول باطنيه و پيامبر رسول ظاهري....يعني اينقدر عملکردش مهمه....

خب چون عقل هميشه ريز موارد رو نمي تونه تشخيص بده و دين الهي و رسول ظاهري اون ها رو بيان مي کنه..!!!

ببخشيد ببخشيد نمي دونم شما اين حرف رو زديد مطالعه داشتيد گفتيد يا نه....ولي يه گله دارم ...معلوم نيست شما به کيفيت نگاه ميکنيد يا کميت...؟؟

ضمنا اطلاعاتتونم گويا از منبع جالبيه چون صحيح نيست....شخصا به عنوان فردي که زندگي کرده بين سني ها زماني عرض ميکنم....

منفور ترين گروه سني هاي معتزله هستند که به جبر اعتقاد ندارن....و بعد وهابيها !!!!

شما که اينهمه دم مي زنيد از عقلانيت چرا مطالعه نفرموديد در اديان ديگه که کدوم دين عقلاني تره؟؟؟؟

جالبه باب اجتهاد تنها در بين شيعه ها رواج داره و سني ها اصلا مفهوم اجتهاد علمي ندارن و تنها به چيزي بسنده مي کنند که توسط افرادي غير معصوم گفته شده.....حنبلي و شافعي و غيره....!!!

وهابي ها هم که هر نوع عرصه ي جديدي رو بدعت و کفر مي دونند...خندتون نمي گيره؟؟؟؟؟ وقتي بهتون بگم با وجود کامپيوتر و تلفن به عنوان بدعت مخالفن؟؟؟؟؟

فرموديد يهودي ها خوشحال مي شم منبعتون رو بفرماييد....ضمنا مگه بنده گفتم علم در قبل اون وجود نداشته؟؟؟؟ ولي بيشترينش به دست يوناني ها بوده.....حاضرم در اين زمنيه هم بحث کنم..

ادامه جواب به انجل و نوازندگان

از استدلال خوبي استفاده کرديد گرچه طرف مباحثه ي بنده هستيد ولي صميمانه عرض مي کنم : " احسنت " ...شايد بگيد کجا؟؟؟

شما فرموديد :"ببين برادر عزيز...من دروغ نمي گم چون دروغگويي کار زشتيه.چه ايران باشم چه افغانستان چه آمريکا...فرقي نمي کنه...چه صدسال قبل چه دويست سال بعد
براي اينکه عقل و وجدانم اينو بهم ميگه "

منم بايد تحسين کنم چون دقيقا اعتقاد ما همين هست....

ولي اين تفکر در راستاي خدا محوري خواهد بود...

بزرگوار از اينکه هم مباحثه اي دارم که به اين واقعيت که امروزه خيلي ها ناديدش مي گيرن خوشحالم....

اسلام هم دقيقا مکتبي بود که عرضه داشت حسن و قبح و خوبي و بدي اعمال وابسته به هيچ چيز نيست جز ذاتشون و اثار ناشي از اونها.....

يعني دقيقا همين که فرموديد يعني خوبي و بدي در هر زماني يکسانه چه اينجا چه هر جاي ديگه....

 <      1   2   3   4   5    >>    >