به نام خداوند برهانهای اصیل
با سلام...
قبل التحریر:
روز عجیبیه ، واقعا یک لحظه می شه فکر کنید؟؟؟ فقط یک لحظه....خب یک لحظتون تموم شد.
چنین روزی کسی به دنیا اومد که سرنوشت عالم رو تعیین می کنه!!
یک ابر مرد ...
از موقعی که به قول بچه های مهندسی عمران فونداسیون دین بنا شد ، در جای جای اون یک جهش به چشم می خورد، اون هم نام مبارک حضرت حجت بن الحسن العسگری (عج)...
فلذا ..
اولا بنده این روز عجیب و واقعا فوق العاده رو خدمت خود حضرت و بعدم خدمت شما تبریک می گم.
ثانیا می خوام از یک دیدگاه دیگه مطلبی رو بنویسم ،
اصل التحریر:
حکومت جهانی(انترناسیونالیسم) و انقلاب مهدی(عج)
بسیاری از اندیشمندان و تئوریسین ها به ناچاار عقلی رسیدن به این مطلب که ، سرنوشت عالم در نهایت به دو راهی زیر می رسه:
- تشکیل حکومت واحد جهانی
- ادامه وضع فعلی و نابودی تدریجی
اساسا ظهور اندیشه ی انترناسونالیسم هم خودش دلیلیه بر اینکه جهان به این نیاز رسیده.
از کی؟
می شه گفت از بعد از جنگ جهانی اول و دوم که آمار وحشتناکی از از بین رفتن انسانها به جا گذاشت.(در هر کدام بالای 40 میلیون کشته و معلول و مفقود)
درواقع می شه گفت این جنگها عملا این نکته رو ثابت کردند که وجود مرزهای اعتباری و مصنوعی میان ملتها عامل جنگ و خونریزی و بد بختی هستند.
جملاتی از دو سر شناس علمی
انیشتین می گوید: یا باید حکومت جهانی با کنترل بین المللی انرژی تشکیل شود و یا باید ملتهای جداگانه به همین نحو باقی بمانند و منجر به انهدام بشریت شوند.
برتراند راسل ( که البته نظریات روانشناختی و جامعه شناختیش رو قبول ندارم) هم در این مورد می گه:
چون هم اکنون خرابی جنگ بیش از قرون قبل شده ، یا باید جکومت واحد جهانی را بپذیریم و یا به عهد بربریت برگشته و به نابودی نژآد بیاندیشیم.
توضیح اضافات یا جمله معترضه :
حالا ای کاش آقای برتراند بودند می دیدند که هم وطنان و هم مسلکاشون با استفاده از نظریات خود برتراند جان چطور دارن روال زندگی در عهد بربری رو پیاده می کنند .
اشکالی به گفته ی راسل و انیشتین و جواب اسلام
متاسفانه اشکالی که می شه به گفته ی انیشتین و برتراند راسل گرفت اینه که اونها به این وحدانیت جهانی پی بردند اما تنها اون رو با عینک فیزیکی تجسم کردند ، شاید هم بنابر مقتضیاتشون تنها حکومت جهانی رو از باب فیزیکی (مادی) دیدند...الله و اعلم
البته بعدا شاگردای برتراند راسل و .... نظریاتی در مورد دهکده جهانی هم دادند که بیشتر رویکردی فرهنگی داشت ....
اما درون مایه ی اون ایجاد حکومت واحد فرهنگی جهانی برای سلطه ی بیشتر و ضعیف کردن دیگران در مقابل ابر قدرتها بود .
بی نظر بودن نظریات اسلام
باز هم تبحر عقلانی اسلام...
نگاه کنید...
جهان امروز بعد از بسیاری ازمون و خطا به این نتیجه رسید که باید حکومت واحد جهانی بر قرار باشه تا انسان به ته دره سقوط نکنه ...
اما اسلام این نظریه رو نه در مقام ناچاری برای رهایی از مشکلات بلکه
از ابتدا با افقی بلند به حکومت جهانی نگاه می کرد ، و اون رو نه یک راه حل منفعلانه بلکه یک راه حل پویا میدونست و بهتر بگم می دونه.
به قول استاد رحیم پور: انقلاب مهدی(عج) انقلاب احمق ها نیست. یک انقلاب مردمی پویاست.
نکته: اگر توجه کرده باشید جامعه خواه نا خواه بنا به دلایل ذکر شده نیاز به ظهور حضرت مهدی(عج) خواهد داشت.
از ویژگی هایی که دوران حکومت حضرت حجت (عج) داره اینه که :
- اسلام دین پیروز اون دورانه
- علم عجیب پیشرفت می کنه و عقل انسانها به صورت بسیار شگفت انگیزی کامل می شه و این خودش علت بزرگیه بر موفقیت جامعه و بسیاری ویژگی های ثانویه ی اون دوران.
یعنی علت العلل موفقیت های اون جامعه همون افزایش قدرت ادراکی و عقلی انسانا و جوامعه
فرآیند انقلاب مهدی(عج)
1) بلوغ فکری و عملی حداقل افراد لازم برای انقلاب جهانی و برقراری حکومت جهانی اسلامی
2) شیوع کفر و فساد و عدم توانایی بشریت در مهار و کنترل آن
3) ظهور حضرت حجت (انشاالله)
4) پاسخ به واکنش های بشری که اولین اونها میتونه پاسخ های اعتقادی و ایدئولویکی به سوالات مردمی باشه در سطح وسیع
5) دعوت حکومت های غیر اسلامی توسط حضرت(عج)
6) مبارزه فیزیکی حکومت حضرت (عج) در صورت غیر منطقی بودن حکومت ها و در سد راه قرار گرفتن اونها در راه حق و ایجاد حکومت جهانی اسلامی
7) برقراری حکومت جهانی و ایجاد آرامش و درک بالای مردم + پیشرفت فوق العاده علم
8) شهادت حضرت مهدی(عج)
9) رجعت امام حسین (ع) و غسل و دفن نمودن حضرت مهدی(عج)
10) رجعت ائمه دیگر
....
و سرانجام ظهور قیامت
بعد التحریر:
امام حسین(ع) : مهدی (عج) ما در دوران خود بسیار غریب است ، از او بسیار بگویید و قلم بسیار برایش بفرسایید.
به رسم وفا ....
ما از عقل می گوییم ....حرف دل باشد برای بعد
یا مهدی (عج)